Zvláštní, ale geniální: Proč si v Německu nemůžete ani v zimě zahřát auto?

Zahřátí vozu před jízdou může být pro motor prospěšné. V Německu je však zahřívání motoru zakázáno, Glavred zjistil proč.

Proč si v Německu nemůžete zahřát auto – podivné, ale geniální / Koláž Glavred, foto: screenshot z videa na YouTube

V chladných zimních měsících je obzvlášť lákavé nechat ráno běžet motor, aby se auto zahřálo, když se chystáte vyjet z domu. V Německu je však zahřívání motoru před nastartováním vozu zakázáno.

Pokud vás zajímá více informací o zajímavých zákonech a nařízeních v jiných zemích světa, doporučujeme náš článek: Pokuta 1000 eur: Proč ve Švýcarsku nesmíte spláchnout záchod po 22:00?

Proč si v Německu nemůžete zatopit v autě?

Kancelář pro styk s veřejností 52. stíhacího křídla na americké letecké základně Spangdahlem upozorňuje, že v paragrafu 30 německého zákona o silničním provozu se uvádí, že je třeba se vyvarovat zbytečného hluku a výfukových plynů z vozidel, stejně jako bouchání dveřmi auta nebo zbytečné jízdy uzavřenou čtvrtí, pokud to obtěžuje obyvatele.

„Nechat motor běžet na volnoběh je nezákonné a škodí to životnímu prostředí,“ uvádí se ve zprávě.

Za porušení tohoto zákona hrozí pokuta. S pokutou by měl počítat každý, kdo se tímto způsobem pokusí zahřát interiér vozidla nebo odstranit mlhu či námrazu z oken. První přestupek se trestá pokutou ve výši 10 eur. Druhý a každý další přestupek může dosáhnout výše 5 000 eur.

Kromě vysoké spotřeby paliva jsou dalšími negativními důsledky volnoběhu také snížená životnost motoru, protože v chladných podmínkách se benzín hůře odpařuje.

Pokud máte zájem dozvědět se více o zajímavých zvycích a zákonech různých zemí v Evropě i ve světě, doporučujeme náš materiál: Pokuta 100 eur: proč si v Belgii nemůžete hrát ve sněhových koulích.

Tím se připravíte o mazání důležitých součástí, které pomáhají chodu motoru, tedy válců a pístů. Znamená to také, že cestující, kteří sedí v nepracujícím autě, vdechují více špinavých výfukových plynů, které pronikají do kabiny.

„Mnohem účinnější variantou vyhřívání vozidla je parkovací topný systém, který není závislý na běžícím motoru,“ upozorňuje osvětový program americké armády v Německu.

Co je známo o letecké základně Spangdahlem

Letecká základna Spangdahlem (anglicky: Spangdahlem Air Base, německy: Air Base Spangdahlem) je podle Wikipedie aktivní základna letectva Spojených států amerických, která se nachází ve Spolkové republice Německo poblíž města Spangdahlem v Porýní-Falci.

Jaká další zajímavá pravidla pro motoristy platí v Německu

Jízda po německých dálnicích má také své zvláštnosti. V případě prudkého brzdění vozidla musí řidič varovat vozidlo jedoucí za ním zapnutím nouzových signálů, aby ostatní vozidla měla čas reagovat. Auta tedy jezdí za sebou se zapnutými „nouzovými světly“.

Na dálnicích je zakázáno zastavovat u krajnice, s výjimkou případů poruch. Pro zastavení a parkování jsou určena vyhrazená místa.

Pokud si všimnete chyby, zvýrazněte potřebný text a stisknutím Ctrl+Enter informujte redakci.

Share to friends
Rating
( No ratings yet )
Blog - Loděnice Ostrava

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: